Thursday, September 8, 2011

YA ALLAH KU rindu bicara denganMU

Disaat tika resah dan sepi...rindu mengamit...rindu untuk berbicara denganMU. Hanya Engkau yang memahamai segala persoalan isi hati. Ampuni dosa ini ya Ghafur...aku terlalu lemah untuk menanggung dosa ini...sampai bila harus ku tanggung segalanya ini. Terasa diri ini sudah tak berdaya. Berikan aku kekuatan Ya qawiyy. Ujian mu terlalu kecil jika hendak ku bandingkan dengan ujian yang kau berikan kepada Kekasihmu Rasulullah saw

Terima kasih ya Allah kau masih memberikan aku peluang untuk bernafas agar dapat aku bertaubat atas segala dosa-dosaku. Betapa setiap kali aku melakukan sujud syukur di setiap kali selepas solat fardhu...menggamit keinsafan..siapalah aku di mataMU.

Ya Rahman...Kasihani aku. tunjukkan aku jalan penyelesaian terhadap permasalahan in. hanya Engkau yang mengerti . Hanya Engkau yang bisa mempermudahkan segalanya. Aku lemah tak berdaya. Dosa ini menekan jiwa menyiksa sukma .  Apakah hikmah disebaik semua iani. Apakah peracangan MU terhadap perjalanan hidupku selepas ini..sungguh aku berserah kepada ketentuanMU.

Teguhkan hatiku, lapangkan dadaku. Surah al-Syarhu menjadi teman setiaku. Permudahkanlah Ya Allah. Jangan lah Kau biarkan aku terus menanggung segala persoalan yag yang tak berkesudahan ini.

Aku akan terus menunggu, andai itu yang telah kau takqirkan untuk ku, namun ku memohon berilah aku peluang untuk memulakan hidup baru...membina kekuatan diri yang baru...menjadi insan yang lebih dekat denganMU.

Ya Zaljalali wal ikram
Aku meniti hari-hari mendatang dengan penuh keinsafan. Betapa ku sedar siapa diri ini di hadapanMU. Betapa kasihMu melimpah, cintaMu memenuhi ruang hatiku...

No comments:

Post a Comment