Sunday, March 25, 2012

KERANA TAK CUKUP TIDUR

Selepas tgk tanya lah ustaz..habis pukul satu pagi..mata mengantuk..cuba tidur...tutup arcond coz nak jimatkan letrik...dah tertunggak sampai 500...napa la dia tak bayar bil sampai habis setiap bulan, kalau tak tak delah tertunggak sampai macam nih. stress aku dibuatnya.

onkan kipas..tetapi sukarnya mata nak lelap. mengiring ke kanan tak kena ke kiri tak kena, kandungan yang semakin membesar..membuatkan dada aku sesak..bayyi semakin menghimpit tulang rusuk..sesak nafas dibuatnya.cuba juga tidur,,,mata terbuka..tengok jam pukul dua pagi..cuba tidur lagi...buka mata...pukul 3 pagi..cuba lelapkan mata lagi...panasnya...badan berpeluh..tak lena...cmana ni ..esok sekolah..nak tidur tak boleh...pejamkan mata..tapi hati tak lena. buka mata..pukul 5 pagi...ahhh bangunlah...mandi...kejutkan anak, bersiap untuk ke sekolah..mata masih mengantuk.

Sambil memandu..cuba ikut rentak lagu dari radio ikim..supaya mata tak ngantuk, buat senaman ringan..taoi mata mengantuk juga. Sampai di persimpangan kota damansara...lampu merah..aku tarik handbreak, gear neutral...menunggu lampu hijau nak menyala...

TIba-tiba terdengar bunyi deringan telefon. "hmm sapa pulak telefon pepagi buta nih..mata aku memandang trafik light..masih merah..

"Hello..Aisyah! ada apa?
Eh wan..bukan kereta engkau ke depan trafik light tu...engkau tertidur ke/??? aku tgk enggak melangut jer ke atas. aku bimbang kut engkau pengsan ke. aku tgk plate kete..dah memang kete engkau..apa hal ni kau tak bergerak...rosak ke..?

"Alamak Syah..aku terlena lah..hahahahahha gelak aku sepuas hati. bila masa aku terlena ek??? tak dengar pun bunyikan  hon pun....tidur mati nih..hahahahaha aku gelak lagi. YA Allah.aku terlena rupanya..agaknya dah berapa kalilampu hijau terlepas...hahahhaha..aduhhhh ..."..lampu hjau menyala..ja, menunjukkan pukul 7.10 mi nit pagi. sambung perjalanan menghantar anak ke tadika . Dia juga terlena di sebelah aku. hmm
Gara-gara tak dapat tidur malam tadi aku terlena depan trafik light...dah kali ke tiga dah nih..agaknya org ingat kete aku rosak kut..heheheh minta maaf pegguna jalanraya yang lain...tak sengaja tertidur. Jangan amrah haaaa...:)))))))

No comments:

Post a Comment